slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Dieta Sport Zdrowie

Odchudzanie zimą nie musi być trudne

Nie ma się co oszukiwać. Zima to nie jest czas specjalnie sprzyjający gubieniu zbędnych kilogramów. Natura zaprojektowała nas w taki sposób, że kiedy robi się odrobinę chłodniej to nasze organizmy starają się raczej zgromadzić tkankę tłuszczową niż ją spalić. Ma to swoje biologiczne uzasadnienie i w określonych warunkach jest to mechanizm ułatwiający przetrwanie, jednak czasy i okoliczności, w których go potrzebowaliśmy uległy już przecież zmianie. Mechanizm ten nie jest też na tyle silny, że nie można sobie z nim poradzić w dość łatwy sposób.

Wiedza w tej dziedznie

Co więcej jeśli chcemy się cieszyć doskonałą formą na lato to właśnie jesień i zima są ostatnią chwilą żeby wziąć się za siebie i nadrobić zaległości w dbaniu o szczupłą sylwetkę. Jednym przyjdzie to szybciej, innym dłużej i zależne jest od indywidualnych predyspozycji takich jak nasz wiek, dotychczasowa aktywność fizyczna i stopień zaniedbań jakich do tej pory dopuściliśmy się w tej dziedzinie. Na szczęście aktualny poziom wiedzy jakim dysponujemy w dziedzinie funkcjonowania ludzkiego organizmu jest naszym niewątpliwym sprzymierzeńcem i to co kiedyś wydawało się dość trudne jest dziś możliwe do przeprowadzenia w dość prosty sposób.

Podstawy odchudzania

Chociaż mamy dziś do dyspozycji cały szereg udogodnień sprzyjających dbaniu o szczupłą sylwetkę, to jednak podstawy od zawsze pozostają takie same. Żeby zgubić nadprogramowy tłuszczyk trzeba wprowadzić w swoim życiu dość istotne zmiany. Mianowicie niezbędną będzie wprowadzenie większej ilości ruchu (trening) i zmniejszenie ilości przyjmowanych kalorii (dieta). Te dwa połączone elementy, bez wątpienia sprawią, że poprawimy nie tylko swój wygląd zewnętrzny ale również i stan zdrowia.
Żeby schudnąć nie trzeba od razu zakatowywać się na siłowni, czy przebiegać setek kilometrów w lesie czy na bieżni. Wbrew powszechnej opinii nie trzeba również, a nawet jest to wysoce niewskazane, urządzać sobie głodówek. Dieta powinna być, co prawda niezbyt kaloryczna, ale za to zbilansowana i dostarczająca dokładnie tyle energii ile potrzebujemy. Ilość kalorii zależna jest od indywidualnych cech każdego z nas (wieku, wagi, płci) i poziomu codziennej aktywności fizycznej jaką wykonujemy poza treningiem. Może się to wydawać dość skomplikowane na pierwszy rzut oka, ale można skorzystać z gotowych wzorów, które przygotuje dla nas dietetyk lub osoby doświadczone w żywieniu sportowym. Prawidłowej kompozycji składników odżywczych mogą nam też dostarczyć koktajle odchudzające dostępne w sklepach z suplementami i odżywkami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *