slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

jazda na rowerze
Lifestyle

Jazda na rowerze – efekty po miesiącu

Każdy z nas posiada rower, a nawet nie zdaje sobie sprawy jakie efekty przynosi regularna jazda na nim. Tak proste urządzenie, które znamy od dziecka może przynieść wiele korzyści dla naszego zdrowia a przede wszystkim wpłynąć na wygląd naszej sylwetki. Zobacz teraz! Jazda na rowerze – efekty po miesiącu.

Czy jazda na rowerze odchudza?

Jazda na rowerze to jeden z pierwszych sportów z którymi mieliśmy do czynienia. To właśnie rower był pierwszym pojazdem na który wsiedliśmy już w dzieciństwie. Jednak nie wszyscy zdajemy sobie sprawy jak wiele korzyści za sobą niesie. Regularna jazda na rowerze może być porównywalna do treningu na siłowni. Jeżdżąc rowerem wykonujemy trening siłowy i trening kardio. Godzina jazdy na rowerze pozwala nam spalić około 500 kalorii. Jest to niesamowity wynik w porównaniu do tego, że nie jest to zbyt wymagający sport. Jeśli chcemy obniżyć naszą wagę powinniśmy jechać z prędkością ok. 15km/h przy zachowaniu odpowiedniego tętna. Należy jednak pamiętać, że tak jak przy każdym sporcie powinno się wdrażać w to stopniowo. Pozwoli to uniknąć zakwasów i ogólnego przetrenowania. Oczywiście ważne jest również nawadnianie. Przyspiesza to przemianę materii. Reasumując: czy jazda na rowerze odchudza? Zdecydowanie tak!

Zobacz: Jak szybko schudnąć – dieta

jazda na rowerze

Jakie mięśnie pracują podczas jazdy na rowerze?

Jazda na rowerze angażuje większość naszych mięśni. Zaczynając od mięśni ramion po mięśnie nóg. Jednak głównie wzmacnia mięśnie trójgłowe łydki i czworogłowe uda. Warto dodać, że jazda na rowerze wpływa również na mięśnie pośladków, brzucha, pleców i ramion. Jakie mięśnie pracują podczas jazdy na rowerze – głównie zależy to od typu roweru! Przy normalnym rowerze będą to mięśnie nóg. Jednak mając do czynienia z rowerem sportowym pracę będą wykonywały mięśnie pośladków, brzucha i grzbietu. Wynika to z ułożenia naszej sylwetki, która przy tego typu rowerach musi być nisko pochylona. Duże znaczenie też ma natężenie z jakim prowadzimy rower, ponieważ wpływa to na obciążenie naszych mięśni.  Teraz już wiesz, czy jazda na rowerze odchudza.

Jazda na rowerze – efekty po miesiącu

Już po miesiącu jazdy na rowerze można zauważyć pierwsze efekty. Przede wszystkim zauważymy poprawę naszej kondycji. Będzie to zauważalne w naszym życiu codziennym. Możemy zapomnieć o zadyszce przy wchodzeniu po schodach. Nasza odporność również ulegnie zmianie. Oczywiście na lepsze! A w tych czasach jest to szczególnie ważne. Praktykowanie jazdy na rowerze pozwoli nam również na dotlenienie. Jak przy każdym sporcie nasz poziom serotoniny się zwiększy, dzięki czemu będziemy bardziej odczuwać szczęście. A warto być zadowolonym człowiekiem na co dzień i zarażać ludzi pozytywną energią. Przez wysoką przemianę materii będziemy tracić na wadze co wpłynie na wygląd naszej sylwetki. Jak widać są same plusy jazdy na rowerze, których efekty widać już po miesiącu.

Zobacz także: Jazda na rolkach kcal – ile kalorii spalisz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.