slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

dieta dla dzieci w wieku 12-13 lat
Lifestyle

Dieta dla dzieci w wieku 12-13 lat

Gdy słyszymy słowo dieta od razu kojarzy nam się ono z odchudzaniem. Tym bardziej nie pomyślelibyśmy o tym, że dieta dla dzieci w wieku 12-13 lat jest jakoś szczególnie istotna. A jest to bardzo ważne, ponieważ to właśnie w okresie dorastania dzieci potrzebują pełnowartościowych posiłków, które dodadzą im dużo energii. 

Jak powinna wyglądać dieta dla dzieci w wieku 12-13 lat? Poznaj kilka wskazówek na temat odżywiania dzieci!   

Dieta dla dzieci – czy warto ją wprowadzać?

Dieta dla dzieci powinna być zbilansowana. Posiłki, które spożywają dzieci powinny być pełne składników odżywczych. Ważne jest zawarcie w diecie dużej ilości warzyw. Natomiast jeśli chodzi o owoce, należy pamiętać, że niektóre z nich zawierają duże ilości cukrów więc nie należy z nimi przesadzać. W diecie dzieci powinno się ograniczać cukier i słodycze. Wiadomo, że jeśli o to chodzi to jest to szczególnie trudne. Dlatego w takim przypadku warto skorzystać ze zdrowszych zamienników. Dzisiaj nie ma problemu z zakupem takich rzeczy w sklepach. Dużo firm zaczęło produkować zdrowe przekąski, które znajdziemy praktycznie w każdym markecie. Nie różnią się one w smaku od tych mniej zdrowych. Oczywiście nie możemy zapomnieć o nawodnieniu, które ma ogromny wpływ na dietę dla dzieci.

Młoda osoba powinna pić jak najwięcej wody, której spożywania się nie ogranicza. Jeśli chodzi o częstotliwość, dziecko powinno jeść 5 posiłków dziennie co 3-4 godziny. Przekładać się to będzie na jego odpowiedni rozwój. Jak wiemy kluczowym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie, dlatego pod żadnym pozorem nie powinno się go omijać. Na drugie śniadanie można podać dziecku jakąś zdrową przekąskę. Wiadomo nic się nie stanie jeśli raz na jakiś czas maluch sięgnie po coś mniej zdrowego. We wszystkim trzeba umieć znaleźć umiar, a nie przyniesie to niepożądanych efektów. Już wiesz jak powinna wyglądać dieta dla dzieci.

Zobacz: Jak szybko schudnąć – dieta                    

Przykładowy jadłospis dla dzieci w wieku 10-12 lat

Wiemy, że dziecko powinno jeść 5 posiłków w ciągu dnia. Jednak jak powinny wyglądać poszczególne posiłki? Pokażemy to na przykładzie jadłospisu dla dzieci w wieku 10-12 lat. Zacznijmy od śniadania, czyli najważniejszego posiłku w ciągu dnia. Musi się ono składać z pełnowartościowych, odżywczych produktów. W takim wypadku świetnie sprawdzą się kanapki wiosenne, które składają się z pełnoziarnistego pieczywa, chudej wędliny lub nabiału, jaj ugotowanych na twardo, papryki, ogórka, pomidora i sałaty. Jeśli chodzi o drugie śniadanie dobrym pomysłem jest zrobienie sałatki, którą dziecko będzie mogło zabrać ze sobą do szkoły. W sałatce mogą znaleźć się takie produkty jak: sałata lodowa, pomidory, brokuły, jajka ugotowane na twardo, jogurt naturalny, nasiona słonecznika, orzechy włoskie, olej roślinny, sól i pieprz.

Przejdźmy teraz do głównego posiłku w naszym przykładowym jadłospisie dla dzieci w wieku 10-12 lat, czyli obiadu. Z uwagi na wiele wartości odżywczych jakie zawierają ryby warto je podać na obiad. Do tego możemy ugotować kaszę i na oliwie z oliwek usmażyć warzywa, które po 5 minutach zalewamy bulionem. Jeśli chodzi o podwieczorek powinien być mały. Najlepiej jakby składał się z owoców. Może być to pojedynczy owoc jak i zarówno sałatka owocowa. Na kolację można podać dziecku pełnoziarniste gofry z owocami. Tak się przedstawia przykładowy jadłospis dla dzieci w wieku 10-12 lat.     

dieta dla dzieci w wieku 12-13 lat

Ćwiczenia w domu dla dzieci

Jak wiadomo sport to zdrowie. Dlatego tak ważne są ćwiczenia w domu dla dzieci. W dzisiejszych czasach dzieci spędzają dużo czasu przed ekranem komputera czy smartfonu. Więc, aby wprowadzić trochę równowagi należy zachęcać dziecko do aktywności fizycznej. Możemy przeprowadzić z dzieckiem profesjonalny trening na macie dostosowany do jego wieku, korzystając z filmów umieszczonych na platformie YouTube.

Jednak nie zawsze dziecko jest pozytywnie nastawione do takich treningów. Dlatego lepszym sposobem może okazać się aktywność fizyczna w formie zabawy. Możemy tutaj wykorzystać na przykład zabawę zwaną wyścigi wielbłądów. Po pierwsze idealnie sprawdzi się jako ćwiczenie w domu, a po drugie jest bardzo prosta w wykonaniu. W tej zabawie chodzi o to, że dziecko chodzi na czworakach z wyprostowanymi nogami oraz wypiętymi pośladkami, przestawiając lewą rękę i nogę. Kto pierwszy przekroczy linię mety wygrywa. Kolejną zabawą może być znana wszystkim gra w ciuciubabkę. Gra w berka również będzie świetnym pomysłem. Ćwiczenia w domu dla dzieci nie muszą być trudne. Przekonaj się sam!

Zobacz także: Jeść przed czy po treningu – trening siłowy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.