slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

białko na odchudzanie
Lifestyle

Białko na odchudzanie

Białko większości z nas kojarzy się z budową masy mięśniowej i wagi. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, że białko sprawdzi się też na odchudzanie. Dużo osób podczas redukcji rezygnuje z białka bo boi się, że przez to jeszcze bardziej przytyje. A jest to mylne stwierdzenie. Białko na odchudzanie – zobacz efekty.   

Białko a odchudzanie

Jak już wiemy białko sprawdza się na odchudzanie. Jednak pojawia się pytanie w jakich proporcjach należy je stosować? Otóż przyjmuje się, że w przypadku osób regularnie ćwiczących, które chcą schudnąć, należy w ciągu dnia dostarczyć organizmowi nie więcej niż 1,5-2 g białka na kilogram masy ciała. A co się stanie jeśli przekroczymy ten limit? Czy białko można przedawkować? Nie musimy się tym martwić! Jednak nie należy przesadzać ze spożywaniem tego produktu, ponieważ może to doprowadzić do wydalania go przez nerki. Nie jest to groźne, ale nie warto ich tak nadwyrężać.

No dobrze już wiemy w jakich proporcjach spożywać ten produkt, ale co jeśli chodzi o porę dnia? Czy ma to jakieś znaczenie? Oczywiście, że tak! Jeśli spożywamy białko na odchudzanie nasze śniadanie powinno być przygotowane z produktów o jego przeważającej zawartości. Możemy też sięgnąć po gotowe odżywki białkowe. Warto je jednak stosować po treningu. Musimy również pamiętać o zachowaniu prawidłowego bilansu kalorycznego. Na diecie odchudzającej musi być on ujemny. Jednak nie musi być to restrykcyjna dieta, ponieważ trawienie białka wymaga dużego wydatku energetycznego. Nie trzeba więc liczyć każdej kalorii z precyzją co do 1. Teraz wiesz jaki wpływ ma białko na odchudzanie.     

białko na odchudzanie

Jakie białko na odchudzanie?

Poznaliśmy same plusy zażywania białka na odchudzanie. Jednak po jakie konkretnie sięgnąć? Czy jest jakaś znacząca różnica między białkami? Odpowiedź brzmi – tak! Po pierwsze mamy do czynienia z dwoma rodzajami białka. Dzielimy je w zależności od pochodzenia: roślinnego i zwierzęcego. Najlepiej sięgać po białko pochodzenia zwierzęcego typu WPC, WPH lub WPI. Jeśli jednak nasza dieta nam na to nie pozwala lub po prostu wolimy  produkty roślinne możemy sięgnąć po białko takiego pochodzenia. Należy jednak liczyć się z tym, że jego profil aminokwasów pozostaje niepełny. Głównym problemem jest to, że brakuje leucyny w jego aminogramie. Jest to na tyle ważne, ponieważ chroni ona nasze mięśnie na redukcji. Gdy już zdecydujemy jakiego pochodzenia białko będziemy zażywać musimy wybrać konkretny produkt. Najlepsze białko na odchudzanie to takie, które zawiera wysokiej klasy koncentrat białka serwatki (WPC80) o dużej zawartości białka, przy niewielkiej podaży tłuszczu i węglowodanów. To ty decydujesz jakie białko na odchudzanie będziesz zażywał.

Zobacz też: Jak szybko schudnąć – dieta   

Białko na odchudzanie dla dziewczyn

Z pewnością zażywanie białka kojarzy nam się z napakowanymi mężczyznami na siłowni. Jak już wiemy białko wpływa na odchudzanie. Ale czy dziewczyny również mogą je stosować? Oczywiście, że tak! Przy odchudzaniu jest to nawet wskazane. Pomoże to w ochronie mięśni podczas redukcji. Jednak jakie białko stosować? To samo co mężczyźni? Czy może są specjalne zamienniki dla kobiet? Na rynku istnieje wiele rodzajów białek. Występują ogólne, przystosowane dla wszystkich. Są też stworzone specjalnie dla kobiet. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się białko serwatkowe. Jest polecane przez dietetyków i najczęściej wybierane przez osoby chcące zadbać o zbilansowaną dietę i aktywność fizyczną.

Sprawdź: Jeść przed czy po treningu – trening siłowy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.