slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

jeść przed czy po treningu
Lifestyle

Jeść przed czy po treningu – trening siłowy

Wiele osób zastanawia się kiedy zjeść posiłek – przed czy po treningu. Co będzie dla nas zdrowsze? Jakie są skutki zjedzenia posiłku przed treningiem? Doda nam on energii, czy może jednak zaszkodzi? Sprawdź odpowiedź na pytanie – jeść przed czy po treningu?

Jeść przed czy po treningu?

Jeść przed czy po treningu to odwieczne pytanie pojawiające się u osób uprawiających sport. Mamy wiele teorii na ten temat. Pewnie każdy z nas coś słyszał o obu. Zwolennicy spożywania posiłku przed treningiem twierdzą, że dodaje nam on energii, którą potrzebujemy, aby wykonywać aktywność fizyczną. I mają rację! Zjedzenie posiłku przed treningiem jest bardzo ważne. Należy jednak pamiętać, że powinien to być lekkostrawny posiłek. Ma on dostarczyć nam zapasu energii a nie obciążać nasz układ pokarmowy. Z pewnością nie chcemy poczucia pełności podczas treningu. Dlatego, aby tego uniknąć powinniśmy zjeść posiłek odpowiednio wcześniej przed ćwiczeniem. A co z jedzeniem po treningu? Gdy skończymy ćwiczyć rozpiera nas energia oraz mamy ochotę coś zjeść. I to najczęściej w dużej ilości. Musimy jednak pamiętać, że przez pierwsze 30 minut po treningu powinniśmy się wstrzymać przed spożywaniem dużych posiłków. A to dlatego, że nasze ciało i mięśnie wciąż pracują. Zamiast tego warto wtedy wypić zdrowy koktajl, który z pewnością będzie dla nas lepszą opcją. A co ważniejsze zdrowszą alternatywą. Z pewnością nie chcemy, żeby nasz trening poszedł na marne. Dlatego musimy zwracać uwagę również na naszą dietę. Reasumując jeść przed czy po treningu? I tak i tak – tylko z głową!

Zobacz także: Bieganie na czczo – wpływ na zdrowie

Co jeść przed treningiem? 

Jak już zostało wspomniane jedzenie przed treningiem jest bardzo ważne, ponieważ dodaje nam zapasu energii do wykonywania ćwiczeń. Wiemy, że mają być to lekkostrawne posiłki. Ale co to tak naprawdę znaczy? Należy zrezygnować z tłustych produktów, np. smażonych czy bogatych w białko. Eliminując te produkty z naszej diety unikniemy dyskomfortu podczas treningu. No dobrze, a co w takim razie powinniśmy jeść? Bo przecież coś musimy. By nie obciążać układu pokarmowego nasz posiłek powinien składać się z pełnoziarnistych produktów zbożowych, chudego mięsa oraz warzyw. Jednak taki posiłek powinien być zjedzony w odpowiednim czasie przed wykonywanym treningiem. Objętość posiłku też jest ważna. Jeśli planujemy trening 30 minut po jedzeniu to taki posiłek powinien być mniejszy objętościowo i posiadać wyższy indeks glikemiczny. Natomiast posiłek na 2-4 godziny przed treningiem może być większy, ale o niskim indeksie glikemicznym. Sprawi to poczucie sytości na dłużej. Już wiesz co jeść przed treningiem. Teraz musisz to tylko wykorzystać w praktyce.

Sprawdź: Dieta dla dzieci w wieku 12-13 lat

jeść przed czy po treningu

Co jeść przed treningiem siłowym?

Wiesz co jeść przed zwykłą aktywnością fizyczną, ale jak to się ma do jedzenia przed treningiem siłowym? Czy w tym przypadku również sięgniemy po lekkostrawny posiłek? Zgadza się! Tak naprawdę nie ma jakiejś szczególnej różnicy w jedzeniu przed treningiem siłowym. Taki posiłek powinien również zawierać niewielką ilość błonnika. A co z białkiem? Przecież ciągle się o nim słyszy. Pierwsze z czym nam się kojarzy to właśnie z siłownią. I dobrze! Ponieważ białko zabezpiecza mięśnie przed uszkodzeniem. Jednak warto postawić na chude źródła białka takie jak, np. drób i ryby. Oczywiście możemy zaopatrzyć się w gotowe białko w proszku. Jest to zdecydowanie wygodniejsza opcja. Jak widzisz dieta przy treningu siłowym nie jest skomplikowana. Każdy może się do niej stosować. Ty również!   

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.