slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Dieta Zdrowie

Liczenie kalorii podczas odchudzania

Odchudzanie ma na uwadze zrzucenie zbędnych kilogramów, które obciążają organizm. Sprawiają, że żadne ubranie nie pasuje. Bo albo się marszczy uwypuklając fałdy, albo w ogóle nie wchodzi, bo jest za ciasne. Jest to bardzo irytujące, gdy trzeba wyjść ładnie ubranym, a w szafie nie ma nic odpowiedniego. Jednak jest sposób, aby nasza szafa znowu była pełna ubrań, które możemy włożyć kiedy tylko chcemy. Tym sposobem jest schudnięcie i dojście do takiej wagi, jaką mieliśmy wcześniej, gdy mieściliśmy się w ubrania zalegające w naszej szafie.

Czy liczenie kalorii pomaga?

Zdecydowanie najlepszym i najskuteczniejszym sposobem jest liczenie kalorii. Wiele niezorientowanych w temacie osób pyta, jak liczyć kalorie? I czy wystarczy samo ich liczenie? Oczywiście, że nie wystarczy samo liczenie kalorii. Samo liczenie nic nie daje, gdyż można doliczyć się nawet 8 tysięcy kalorii dziennie i nic z tego nie wyniknie. Liczenie kaloryczności produktów spożywczych jest po to, aby pilnować siebie i nie przekroczyć dopuszczalnej normy kalorii w codziennej diecie. Liczenie kalorii w diecie, to sprawa indywidualna. Gdyż podczas liczenia brane są pod uwagę różne parametry, jak wzrost, waga, wiek, płeć, aktywność fizyczna. Oraz to ile chcemy schudnąć? Albo ile przytyć?

Dzienna ilość kalorii

Aby ustalić dzienną ilość kalorii trzeba sprawdzić na kalkulatorze kalorii swoje BMR. Przy pomocy kalkulatora kalorii możemy obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, które w naszym organizmie przeznaczane jest na różne funkcje życiowe. Jak pracę serca i układu krwionośnego, pracę płuc, utrzymanie temperatury ciała, utrzymanie funkcji nerek, wątroby, układu nerwowego, jak i wszystkich pozostałych narządów w naszym ciele. Współczynnik BMR informuje nas na przykład, że kobieta przy wadze 90 kilogramów, wzroście 160 centymetrów i niskiej aktywności fizycznej, aby schudnąć i jednocześnie zachować zdrowie musi dziennie w celu podstawowej przemiany materii spożywać 1460 kalorii. W tym 15% białka, 55% węglowodanów i 30% tłuszczu. W celu umiejętności przeliczania pokarmów na kalorie konieczne jest znalezienie tabeli kaloryczności poszczególnych artykułów spożywczych, w których istnieje przelicznik na 100 gram lub 100 mililitrów. Z ustaleniem diety najlepiej zwrócić się do dietetyka, który sporządzi zbilansowaną dla nas dietę. Jeżeli jednak zrezygnujemy z pomocy dietetyka, to należy pamiętać, że w codziennej diecie muszą znaleźć się podstawowe jej składniki, czyli tłuszcze, nabiał i węglowodany. Gdyż niedobór któregoś z nich odbije się na naszym zdrowiu. A zmniejszanie kalorii w diecie do bardzo niskiej jest niebezpieczne dla życia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *