slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Dieta

Jak się odchudzać?

Chcąc zrzucić nadprogramowe kilogramy, na pewno natrafimy na wiele różnych diet, bardziej lub mniej skutecznych, niektórych wspaniałych i zdrowych, a innych wątpliwych. Próbując przejść na zdrowy tryb odżywiania, warto zachować wysoki krytycyzm wybierając to, co chcemy jeść – bo czasem łatwo skusić się na coś co wydaje się być atrakcyjne i przyciąga obietnicami nieprawdopodobnych efektów, a niekoniecznie na dłuższą metę jest zdrowe i bezpieczne.

Dieta norweska – jak wygląda?

Na pewno natrafiłeś na termin dieta norweska. Dieta norweska zakłada czternastodniowe, restrykcyjne odżywianie, które zakłada spożywanie przede wszystkim jajek na miękko oraz grejpfrutów. Przez to dieta norweska jest bardzo kontrowersyjna. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca spożywanie nie więcej niż 10 jajek tygodniowo, a dieta norweska zakłada, że będziesz musiał spożyć ich o wiele więcej. Poza tym zdrowa dieta powinna składać się z różnorodnych, zbilansowanych produktów – tutaj trudno o zbilansowanie, skoro podstawą są tylko dwa składniki. Dieta norweska dopuszcza spożywanie w trakcie jej trwania chleb pełnoziarnisty, surówki, kurczak lub wołowina. Produktami zakazanymi na diecie norweskiej są oleje, masło, sól.
Niestety badania wskazują na to, że dieta ta niekoniecznie przynosi obiecywane efekty zrzucenia nawet dziesięciu kilogramów w ciągu dwóch tygodni. Za to nabawić możemy się odwodnienia, niedoborów witamin i minerałów, utraty z organizmu tkanki mięśniowej, nabawienia się ogólnego osłabienia. Co więcej, pogorszyć może się stan naszej skóry i paznokci.

Kuchnia norweska

Jeżeli szukamy alternatywy dla niej bazującej na pomysłach wprost ze skandynawii, dieta norweska nie jest konieczna – można zainspirować się kuchnią norweską. Jest mniej popularna niż na przykład włoska, ale również jest zdrowa, lekka i może być świetnym sposobem na odżywianie, zwłaszcza dla mieszkańców północnej części Europy. Taka kuchnia zawiera wiele zdrowych tłuszczy pochodzących z ryb, zakłada obecność chudych mięs, bazuje też na warzywach, owocach typowych dla chłodniejszego klimatu, a także zawiera skorupiaki, orzechy i pełnoziarniste pieczywo. Taką dietą zdecydowanie warto się zainspirować – może stanowić ciekawą alternatywę dla diety śródziemnomorskiej, uznawanej za jedną z najlepszych na świecie – a jednak trudnej dla ludzi z północy, którzy nie mają dostępu do tylu świeżych produktów, ile wymaganych jest dla zachowania diety śródziemnomorskiej.
Jeżeli zależy ci na odchudzaniu, pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest zbilansowana, zdrowa dieta, składająca się z wielu składników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *