Rowery są świetnym sposobem na przemieszczanie się. Możemy to robić zarówno rekreacyjnie, w czasie wolnym od pracy, jak również korzystać z dwóch kółek w celach czysto transportowych. Dojazd do pracy, sklepu, szkoły czy urzędu może być w ten sposób zrealizowany bez stania w korkach i płacenia za paliwo, którego ceny są w ostatnich miesiącach zawrotne. Napęd elektryczny do roweru to ciekawy dodatek, który pozwoli nam poruszać się sprawniej, a także pomoże w pokonywaniu wzniesień w okolicy.
Czy pasuje do każdego jednośladu?
Na rynku dostępne są różne rodzaje silników elektrycznych, które mogą wspomagać rowerzystę podczas jazdy. Dlatego też z pewnością znajdziemy taką wersję, która będzie pasowała do naszego roweru. Montażu możemy dokonać samodzielnie, ale możemy też zwrócić się o pomoc do dowolnego serwisu rowerowego. Napęd elektryczny do roweru to oprócz silnika również komplet baterii, a także sterownik i manetka. Jednak możemy wybrać również wersję, która będzie uruchamiała się automatycznie, w momencie nacisku na pedała. Wszystko zależy od tego co wybierzemy, a wybór jest ogromny. Większość silników montowana jest w piaście tylnego koła, istnieją też wersje pozwalające na montaż z przodu. Baterię, która będzie podawać prąd do napędu elektrycznego do roweru, montuje się na tylnym bagażniku, ale można też wykorzystać np. mocowanie bidonu i tam umieścić specjalnie skrojony pakiet akumulatorów. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ pakiet możemy odłączyć w szybki i wygodny sposób, by zabrać ze sobą do mieszkania w celu uzupełnienia energii.
Nie tylko w góry
Przyjęło się twierdzić, że napędu wspomagającego potrzebują głównie te osoby, które chcą jeździć rowerem po dużych wzniesieniach. Nie jest to jednak prawdą, ponieważ wspomaganie może być nam przydatne również podczas zwyczajnej jazdy po płaskim terenie. Dzięki temu rośnie nasza dynamika, możemy szybciej docierać do celu, a jednocześnie koszt energii elektrycznej to zaledwie kilka złotych miesięcznie. Napęd elektryczny do roweru pomoże więc wszystkim tym osobom, które regularnie korzystają z jednośladu do poruszania się po mieście, dojazdów, a także załatwiania swoich spraw. Jeżeli natomiast mieszkamy w górzystym terenie, warto wybrać wersję najmocniejszą, która ograniczona jest przepisami do 250 W. Dobrze, by system posiadał się możliwość hamowania silnikiem z odzyskiwaniem energii, ponieważ wtedy zjeżdżając ze wzniesień będziemy mogli uzupełnić część energii w akumulatorach. Dzięki napędowy elektrycznemu do roweru korzystanie z dwóch kółek wzniesie się na zupełnie inny poziom.