Wiosenna aura w tym roku nie jest przesadnie ciepła, zatem pewnie nie raz wolisz zostać w domu i poćwiczyć w ciepłym i bezdeszczowym miejscu? Rozumiemy to doskonale i właśnie dlatego przygotowaliśmy zestawienie sportów, które bez problemu możesz uprawiać w domu!

Domowa joga

Jednym ze sportów, który stał się bardzo popularny w ostatnich miesiącach stała się joga. Jest to aktywność fizyczna, którą bez problemu mogą uprawiać zarówno osoby bardzo zaawansowane w ćwiczeniach sportowych, jak i te, które są dopiero na początku swojej drogi sportowej. Joga przede wszystkim uczy świadomości ciała, świadomości ruchu, pomaga nauczyć się prawidłowego oddychania, a także wzmacnia mięśnie i elastyczność całego ciała. Do ćwiczeń jogi potrzebujesz wygodny strój sportowy, np. legginsy sportowe i sportowy top oraz matę do ćwiczeń. Ten podstawowy zestaw startowy nie wymaga nawet tego, żebyś miała na stopach buty sportowe czy specjalne buty do biegania damskie – jak ma to miejsce w przypadku sportów, które uprawiasz na zewnątrz. 

Taniec na domowym parkiecie

Taniec to kolejna z dziedzin sportu, którą jak najbardziej możesz uprawiać w domowym zaciszu! Możesz wybrać np. energiczną zumbę, żywiołowy rock and roll czy dancehall. Każdy z tańców możesz śmiało trenować w pojedynkę. Znajdź odpowiedni kurs tańca, odpal laptopa i zaczynaj trening taneczny w domu! Taniec jest sportem, który poprawia koordynację ruchową, uelastycznia ciało i pomaga uzyskać większą gibkość i wytrzymałość. Do tańca w domu przyda Ci się wygodne ubranie sportowe i buty. Nie musisz kupować specjalnych butów do tańca, możesz wykorzystać np. swoje buty do biegania damskie

Ćwiczenia siłowe w domu

Zestaw różnorodnych ćwiczeń siłowych to bardzo dobry sposób na to, aby nie stracić formy, mimo tego, że siłownie i kluby fitness od dłuższego czasu pozostają zamknięte. Do treningu siłowego możesz wykorzystać hantle o różnej wadze, aby zróżnicować wysiłek fizyczny. Bardzo przydatny do ćwiczeń siłowych w domu jest również drążek rozporowy umieszczony na framudze drzwi. Jeśli chcesz zwiększyć intensywność ćwiczeń, załóż na kostki i nadgarstki specjalne ciężarki, które pomogą Ci zintensyfikować ćwiczenia w domu. Do ćwiczeń siłowych w domu potrzebujesz wygodny zestaw ubrań sportowych – mogą być to legginsy lub wygodny dres i odpowiednie buty sportowe. Jeśli nie masz specjalnych butów na siłownię, możesz wykorzystać swoje buty do biegania damskie.

Jazda na rowerze, ale w domu!

To nie żart i wcale nie mówimy o treningu na rowerku stacjonarnym! W wielu sklepach z akcesoriami sportowymi możesz kupić trenażer, do którego przyjmujesz swój rower do jazdy na zewnątrz i bez problemu możesz zrobić trening rowerowy w domu. Są różne rodzaje trenażerów i bez problemu możesz wybrać taki, który umożliwi Ci ćwiczenia na poziomie profesjonalnym lub amatorskim. Jeśli chcesz zamontować trenażer w pokoju, to musisz przygotować trochę więcej miejsca, aby swobodnie zamontować w nim rower i korzystać z niego bez przeszkód.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here