slimxl.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Dieta Zdrowie

Dieta kpenhaska – szybki sposób na smukłą sylwetkę

Każda kobieta dbająca o piękny wygląd chciałby cieszyć się smukłą oraz pięknie wyrzeźbioną sylwetką. Niestety często stosowane diety często okazują się zawodne. Wśród wielu osób walczących z nadmiernymi kilogramami dużym uznaniem cieszy się dieta kopenhaska. Czy warto ją zastosować?

Jakie są zasady diety kopenhaskiej?

Dieta ta została opracowana w jednym z duńskich szpitali i jest obecnie zaliczana do diet cud, które to pozwalają utratę zbędnych kilogramów w niezwykle szybkim czasie. Czas trwania kuracji odchudzającej wynosi tylko trzynaście dni, a osoba ją stosująca każdego dnia może spożywać ok. 500–800 kalorii. Tak mała ilość kalorii powoduje, że osobom ją stosującym często dokucza głód.

Warunkiem powodzenia kopenhaskiej diety jest ścisłe przestrzeganie jadłospisu, co jest związane z posiadaniem bardzo silnej woli. Dieta ta jest na tyle restrykcyjna, że można ją stosować tylko jeden raz w ciągu dwóch lat. Co prawda pierwsze efekty tej diety są widoczne bardzo szybko, ale warto pamiętać o tym, ze po powrocie do normalnych nawyków żywieniowych może pojawić się efekt jojo.

Jakie produkty są wskazane podczas stosowania diety?

Kopenhaska dieta to jadłospis oparty o kilku produktów, które to należy spożywać trzy razy dziennie, w określonych godzinach oraz porcjach. Jest ona bardzo restrykcyjna, bowiem nawet wypicie dodatkowego kubka kawy jest zabronione.

Decydując się na zastosowanie tej diety warto pamiętać o tym, że ta nisko węglowodanowa kuracja może i mieć skutki uboczne, w postaci problemów zdrowotnych.

Dieta ta pokrywa tylko:

– 25–35% zapotrzebowania na energię,
– 6% zapotrzebowania na węglowodany,
– 60% zapotrzebowania na tłuszcz,
– 65% zapotrzebowania na białko,
– 20% normy na błonnik pokarmowy,
– 150% normy na cholesterol.

W codziennym menu znajduje się produkty, które to nie dostarczą do organizmu odpowiedniej dawki witamin i minerałów. Dieta ta zakłada również przyjmowanie bardzo małej ilości węglowodanów, niezbędnych do optymalnego spalania tłuszczy.

W jadłospisie znajdują się przede wszystkim produkty o niskiej zawartości tłuszczu oraz węglowodanów, wśród których można wymienić:

– chude mięso i ryby,
– jaja,
– warzywa tj. szpinak, brokuł, pomidor, sałata
– owoce tj. jabłko, ananas, grejpfrut,
– kawę i herbatę,
– wodę mineralną, w ilości ok 1,5-2 l dziennie,

Zakłada ona regularne spożywanie trzech posiłków:

– śniadania o godz. 8:00 – 9:00,
– lunchu o godz. 12:00 – 14:00,
– obiadu o godz. 16:00 – 18:00.

Pomiędzy tymi posiłkami nie można spożywać żadnych produktów oraz należy bezwzględnie zachować kolejność dni oraz oferowanych posiłków.

Podczas stosowania tej diety jadłospis musi być bardzo mocno przestrzegany, bowiem każde odstępstwo powoduje przerwanie diety. Dieta ta pozwala schudnąć wytrwałym osobom nawet do 20 kilogramów. Niemniej, aby uzyskać zamierzony rezultat trzeba bardzo silną wolę oraz motywację.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *