Jeżeli myślisz, że pomijając śniadanie szybciej schudniesz, jesteś w błędzie.

Badania niezbicie dowodzą, ze osoby jedzące śniadania szybciej i skuteczniej zrzucają zbędne kilogramy tłuszczu, a dieta nie jest dla nich ciężarem.

Pozbawiając się pierwszego posiłku, w porze lunchu lub obiadu i tak przeważnie nadrabiasz pominięte kalorie.

Narodowy Rejestr Kontroli Wagi USA wykazał, że wśród osób, które straciły średnio 15 kg i zdołały utrzymać ten efekt, ponad 90% jada śniadania.

Jeżeli pozbawisz ciało pokarmu przez dłuższy czas, spowodujesz spowolnienie metabolizmu i tempa spalania dostarczonych kalorii. Po przebudzeniu metabolizm potrzebuje „kopa” by zacząć pracować sprawnie. Śniadanie powinno być zjedzone najpóźniej w ciągu trzech godzin od wstania z łóżka.

Najlepsze menu śniadaniowe to pieczywo pełnoziarniste, płatki, sezonowe owoce i niskotłuszczowe mleko- o ile nie przestrzegasz diety, która narzuca specyficzny dobór menu.

Płatki śniadaniowe to doskonały wybór, jednak pamiętaj, by dokładnie zapoznać się z ich składem

Jeżeli zawierają dużo cukru- odstaw je. Spowodują skok poziomu cukru we krwi, a tym samym bardzo szybko znowu poczujesz głód. I zapewne znowu zapragniesz czegoś słodkiego.

To samo dotyczy wszelkiego rodzaju lukrowanych drożdżówek, pączków, eklerów i batoników. Mało tego- zastanów się dwa razy, zanim spakujesz do torebki zbożowy batonik. Zawsze czytaj etykiety i sprawdzaj skład produktu. Niezależnie od tego, co mówią reklamy i jak niska jest zawartość kaloryczna danego smakołyku, to zawartość cukru powinna Cię zawsze niepokoić i odstraszać.