Jak oszukać głód?

Jedz 5-6 posiłków co 2,5-3 godziny. Wiem, wiem po raz kolejny o tym mówię, ale będę powtarzał to jak mantrę. Bo to jest sprawa kluczowa! Kiedy jesz mniejsze posiłki, ale częściej to nie masz takich ataków głodu. Dzięki temu, że posiłki są mniejsze Twój żołądek się kurczy. A więc żeby się najeść nie potrzebujesz jeść tak dużo jak wcześniej. Poza tym przyspiesza Twój metabolizm, dlatego że Twój organizm nie potrzebuje odkładać energii na później w postaci tkanki tłuszczowej. Nie robi tego bo nie musi, bo wie że dostanie kolejną porcję jedzenia. A więc, powtórze raz jeszcze… spożywanie regularnych posiłków jest sprawą kluczową. Dzięki temu unikniesz napadów głodu.

15 minut przed posiłkiem wypij szklankę wody. Po co? Ano po to, że dzięki temu zapełnisz już trochę żołądek. Dzięki temu podczas posiłku zjesz znacznie mniej niż normalnie. A te 15minut potrzebne jest po to żeby Twój mózg otrzymał informację, że żołądek jest już częściowo zapełniony.

Tylko mam pewną bardzo ważną uwagę. Nie popijaj wody w trakcie jedzenia! Płyn ułatwia przyswajanie pokarmu i zlepia go w kawałki, przez co zjesz więcej.

Jedz na małych talerzach. Jeśli chcesz oszukać również swoje oczy (a przy tym również żołądek), nakładaj porcje na małe talerzyki. Dania podane na mniejszych talerzach wydają się większe, niż są w rzeczywistości. Nałożysz sobie mniej, a więc jednocześnie zjesz mniej.

Warzywa typu marchewka czy ogórek krój w plasterki, rozdrobnij lub zetrzyj na tarce. Tutaj również odniesiesz wrażenie, że masz więcej do zjedzenia i będziesz mieć wrażenie, że zjadasz większą porcję.

Jedz bardzo powoli, przeżuwaj dokładnie każdy kęs. Delektuj się każdym kęsem pożywienia. Długo i dokładnie wszystko przeżuwaj. Zrób krótką przerwę między kolejnymi kęsami. Im dłużej trwa posiłek, tym szybciej pojawi się uczucie sytości. Poza tym, jeśli posiłek jest lepiej pogryziony, żołądek będzie mniej obciążony i szybciej go strawi.

Nie oglądaj TV podczas jedzenia. Chodzi o to, że wtedy nie koncentrujesz się na jedzeniu i jesz w pewnym sensie automatycznie. W efekcie zjadasz znacznie więcej niż normalnie.

Nie sięgaj od razu po dokładkę, nawet jeśli nadal czujesz głód. Najpierw odczekaj kwadrans. W tym czasie mózg prześle organizmowi informację, że jest najedzony. Bardzo prawdopodobne, że zrezygnujesz wtedy z kolejnej porcji.

dieta poznań

Wymyj zęby po posiłku. To z kolei jest bardzo fajny trik psychologiczny. Kiedy wymyjesz zęby szkoda Ci będzie je wybrudzić i marnować swój wysiłek. Poza tym mięta chyba ma takie działanie, że nie chce się jeść. Ja się nauczyłem myć zęby zawsze po posiłku( oczywiście jeśli mam taką możliwość) i dzięki temu nie dokładam sobie kolejnej porcji. Metoda jest świetna i gorąco Ci ją polecam! No jest jeszcze jeden plus… Dbasz o zęby 😉

Jak odczuwasz głód… Wypij szklankę wody. Generalnie pij dużo wody w ciągu dnia. Najlepiej niegazowanej, bo gazowana rozpycha żołądek. Jeśli skarżysz się na mniejsze lub większe problemy z trawieniem, może również powodować wzdęcia. Miej zawsze pod ręką pełną butelkę wody, z której będziesz co jakiś czas sobie popijać. Nie chodzi tutaj o to, żeby od razu wypić całą butelkę, bo tyle powinno się pić. Nie! Po prostu w przerwach między posiłkami, zwłaszcza po wysiłku fizycznym, sięgaj po wodę. Kilka łyków i na razie wystarczy. Dzięki temu nie będziesz aż tak odczuwać głodu. Więc automatycznie nie będziesz obsesyjnie myśleć o jedzeniu.

Poza tym częste picie wody przestawia nasze myślenie na „zdrowy tryb życia”. Dzięki temu zastanowisz się dwa razy zanim sięgniesz po kremówkę, lub inny tuczący smakołyk.

Naucz się odróżniać głód faktyczny od urojonego. Jeśli nie burczy Ci w brzuchu i nie tracisz sił z głodu to jesz, bo masz na to ochotę, a nie potrzebę. Wtedy wygrywa Twoje łakomstwo. Tak więc jak odczuwasz głód to się zawsze dobrze zastanów czy aby na pewno potrzebujesz zjeść.

Omijaj szerokim łukiem… bary,kawiarnie, pizzerie,cukiernie, itp. Tak już jest, że na widok ulubionego fast foodu czy ciastka trudno będzie ci opanować pokusę. Dzieje się tak dlatego, że jemy oczami. Nie ma w tym żadnej przesady! Na widok ciast oraz ciasteczek cieknie nam ślinka i często nie potrafimy się im oprzeć. Dopiero po zjedzeniu jakiejś babeczki okazuje się, że nie była ona wcale taka dobra, na jaką wyglądała… Często, tak na prawdę oszukujemy samych siebie. Na widok suto zastawionego stołu czy sklepowej półki pełnej słodyczy, najchętniej bez wahania rzuciłybyśmy się na jedzenie. Kiedy zobaczysz rurkę z bitą śmietaną lub ukochanego schabowego, ślinka napłynie Ci do ust. Dzieje się tak nawet jeśli jesteś po obfitym posiłku.

Staraj się zatem nie oglądać reklam produktów spożywczych i programów kulinarnych w telewizji, książek i czasopism ze zdjęciami potraw. No i tak jak wspomniałem na początku… omijaj miejsca, w których dają pyszne ale tuczące jedzenie. W końcu… po co kusić los 😉

odchudzanie szczupła

Nigdy nie wybieraj się na zakupy na głodzie. Wtedy kupisz wszystko, co wpadnie ci w ręce. No i dodatkowo, po drodze wpakujesz w siebie kilkaset dodatkowych kalorii, próbując produkty dostępne na degustacjach.

Jedz produkty bogate w błonnik. Gdy zaczniesz sięgać po nie w dużych ilościach, docenisz ich potężną moc. Tego typu produkty rozpychają żołądek, sprawiając, że spada Twoja ochota na jedzenie. Poza tym regulują pracę jelit i żołądka. Dzięki temu zaczniesz się jeść w normalnych, regularnych godzinach, wprowadzając do swojego żywienia pewną dyscyplinę.

Gdzie znajdziesz błonnik?

Znajdziesz go m. in. w… pieczywie pełnoziarnistym, kaszy, owocach i warzywach. Poza tym świetne działanie mają otręby. Same w sobie niezbyt nie nadają się do jedzenia, bo są za suche. Ale możesz zjeść je np. z jogurtem czy serkiem.

Zjedz jajko na twardo. To jest kolejna bardzo fajna i prosta metoda. Jajko gotowane nie jest kaloryczne i świetnie się nadaje jako przekąska między posiłkami.

Zjedz owoc lub warzywo. Zawsze miej przy sobie jakieś warzywko lub owoc. Dzięki temu w kryzysowej chwili zjesz coś zdrowego i pożywnego. No i dodatkowo uzupełnisz witaminy. Jest to dużo lepsze i zdrowsze niż zabijanie głodu batonikami.

Jedz na śniadanie chude białko, czyli np. jajka na twardo, jogurt naturalny, chudy twaróg, serek wiejski. Białko ma to do siebie, że jest wolno trawione. Dzięki temu zapewnia dłuższe poczucie sytości. Naukowcy z Uniwersytetu Purdue odkryli, że chude białko zjedzone na śniadanie zapewni Ci sytość na dłużej niż gdyby je zjeść w innej części dnia. I powiem Ci, że rzeczywiście coś w tym jest bo zawsze jem na śniadanie chude białko i dosyć długo jestem syty.

Na głód zjedz grejpfruta. Grejpfruty obniżają poziom poposiłkowej insuliny, hormonu odpowiedzialnego za regulację poziomu cukru we krwi i metabolizm tłuszczów. Czyli innymi słowy hamują głód i świetnie nadają się na przekąskę.

Gdy masz chęć na jakiś kulinarny grzech, zajmij czymś myśli, idź na spacer, zafunduj swojemu organizmowi wysiłek fizyczny, a szybciej zapomnisz o głodzie. Zajmij się czymś ciekawym. Absorbujące zajęcie lub wysiłek fizyczny sprawią, że zupełnie zapomnisz o głodzie. Twoje myśli będą dotyczyły tego, co robisz, zamiast krążyć cały czas wokół lodówki

Uprawiaj sporty. Już nie chodzi nawet o spalanie kalorii. Naukowcy z American Journal of Physiology odkryli ,że że godzina intensywnego treningu cardio wystarczy, by opóźnić pojawienie się uczucia głodu nawet o 2 godziny! Dzieje się tak, gdyż wysiłek fizyczny obniża poziom greliny i uaktywnia produkcję endorfin. A endorfiny są znane między innymi z tego, że poprawiają nastrój i hamują głód.

Podsumowując, zachęcam Cię gorąco do stosowania tych 18 metod.

zdrowe jedzenie

Jestem pewien, że jak zastosujesz te porady w praktyce to już nigdy nie będziesz mieć problemów w kwestii Jak oszukać głód.

 

diety, odchudzanie jak oszukać głód, jak walczyć z głódem, jak zabić głód, metoda na głoda, metody na głód, sposoby na głód
← Jak nie jeść słodyczy
Ile pić wody dziennie →
Tagi

1000 kalorii błyskawiczne odchudzanie co daje picie wody co to jest efekt jojo cudowna dieta dieta bez efektu jojo dieta picie wody dlaczego efekt jojo efekt jojo ile pić wody Ile pić wody dziennie ile powinno się pić wody jak nie jeść słodyczy jak oszukać głód jak przestać jeść słodycze jak rzucić słodycze jak szybko schudnąć jak unikać słodyczy jak uniknąć efektu jojo jak walczyć z głódem jak zabić głód kocham słodycze korzyści z picia wody metoda na głoda metody na głód moja historia odchudzanie bez efektu jojo odchudzanie picie wody po co pić wodę skuteczne odchudzanie sposoby na głód szybka dieta szybkie odchudzanie wyniki
Najnowsze komentarze